Producenci
Orzechy źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych 0

Dietetycy od lat apelują, by w jadłospisie każdego znalazło się miejsce na orzechy. Przed konsumentem niezwykle trudny wybór - które orzechy wybrać, by czerpać jak najwięcej korzyści z ich spożywania?

Orzechy źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych

Nie od dziś wiadomo, że orzechy to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Orzechy to wspaniałe źródło witaminy E i witamin z grupy B. Najwięcej nienasyconych kwasów tłuszczowych znajduje się w orzechach makadamia, orzechach pekan, orzechach brazylijskich i orzechach kokosowych. Nienasycone kwasy tłuszczowe są niezwykle ważne w codziennej diecie. Okazuje się, że ich spożywanie zmniejsza ryzyko chorób serca oraz obniża poziom złego cholesterolu we krwi.

Pamiętaj, że cechą charakterystyczną orzechów jest ich kaloryczność! To przede wszystkim cenna informacja dla osób torturujących się dietą odchudzającą. Niestety - wszystkie orzechy są kaloryczne - 100 g orzechów makadamia to nawet 718 kalorii!

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie w szczególności powinny zagościć w jadłospisie u osób stosujących dietę wegetariańską - to źródło wysokowartościowego białka! Zdaniem specjalistów od żywienia, 3 orzechy włoskie pokrywają dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Orzechy włoskie to naturalne źródło kwasu foliowego.

Orzechy nerkowca

Orzechy nerkowca to źródło białka, cynku, fosforu, magnezu i żelaza. Ich cechą charakterystyczną jest subtelny, delikatnie słodki smak. Badania dowodzą, że spożywanie orzechów nerkowca zapobiega rozwojowi cukrzycy typu 2. Choć orzechy nerkowca są dość kaloryczne, rekomendowane są dla osób stosujących dietę odchudzającą. Naukowcy twierdzą, że garść orzechów nerkowca dziennie zmniejsza uczucie głodu, a tym samym - chęć sięgnięcia po jedzenie pojawia się znacznie rzadziej.

Orzechy laskowe

Orzechy laskowe to źródło witaminy E, która pozytywnie wpływa na stan skóry, włosów i paznokci. To naturalne bogactwo kwasu foliowego. Orzechy laskowe minimalizują ryzyko wystąpienia miażdżycy.

Orzechy pekan

Orzechy pekan charakteryzują się delikatnie słodkim, maślanym smakiem. Ich kaloryczność jest dość wysoka z racji tego, iż w składzie orzechów pekan znajduje się niezwykle dużo tłuszczu. Orzechy pekan w szczególności rekomendowane są dla osób, które borykają się z niedoborem cynku.

Orzechy makadamia

Orzechy makadamia to liderki wśród pozostałych orzechów pod względem kaloryczności. Zdaniem specjalistów, spożywanie orzechów makadamia zmniejsza ryzyko wystąpienia zakrzepicy i choroby wieńcowej. Orzechy makadamia to wspaniała inspiracja w kuchni!

Orzechy brazylijskie

Okazuje się, że spożycie jednego orzecha brazylijskiego zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na selen! Wdrążenie orzechów brazylijskich do codziennej diety zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy i zawału. Z badań wynika, że orzechy brazylijskie wpływają pozytywnie na funkcjonowanie układu nerwowego - orzechy brazylijskie to wspaniała forma przekąski dla osób zmęczonych i żyjących w ciągłym stresie!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl