Producenci
Jaką kaszę wybrać, by czerpać jak najwięcej korzyści z jej spożywania? 0

W ostatnim czasie kasze stały się niezwykle modnym produktem żywnościowym. To ciekawa inspiracja w kuchni, która zaspokoi podniebienie nawet najbardziej wymagającego smakosza! Kasze różnią się od siebie nie tylko walorami smakowymi, ale również wartościami odżywczymi. Po jaką kaszę sięgnąć, by czerpać jak najwięcej korzyści z jej spożywania...?

Kasza gryczana

Wyróżniamy kaszę gryczaną paloną i niepaloną. Niepalona charakteryzuje się delikatnym smakiem. Palona ma intensywny smak i brunatny kolor. Kasza gryczana to przede wszystkim bogactwo przeciwutleniaczy, do których należy zaliczyć: rutynę i kwercytynę. Substancje te pozytywnie wpływają na stan naczyń krwionośnych - uszczelniają je oraz zmniejszają ich przepuszczalność.

Z badań wynika, że spożywanie kaszy gryczanej minimalizuje ryzyko wystąpienia zawału i udaru. Nie można poddać wątpliwości, iż kasza gryczana w diecie to same korzyści dla zdrowia. Kasza gryczana, dzięki dużej ilości przeciwutleniaczy, hamuje proces starzenia oraz przyczynia się do regulacji gospodarki hormonalnej. Kasza gryczana powinna zagościć w jadłospisie u osób cierpiących na cukrzycę - produkt ten to bogactwo błonnika. Z racji tego, iż kasza gryczana nie zawiera glutenu, z powodzeniem może być spożywana przez osoby chorujące na celiakię.

Jak gotować kaszę gryczaną?

Do gotującej się wody dodaj niewielką ilość oleju. Wrzuć kaszę i gotuj przez 15 minut. Następnie wyłącz wodę i pozostaw kaszę pod przykryciem przez 10 minut.

Kasza jaglana

Kasza jaglana to absolutny lider wśród pozostałych kasz pod względem wartości odżywczych. To przede wszystkim bogactwo żelaza, miedzi, witaminy B2, witaminy B1 i witaminy B6. Należy zaznaczyć, że niedobór żelaza prowadzi do poważnych konsekwencji zdrowotnych, takich jak: anemia, problemy z koncentracją, tendencja do łamliwych włosów i paznokci. Skład kaszy jaglanej został dokładnie przebadany. Dziś już wiadomo, że kasza jaglana to bogactwo krzemu. Dieta obfitująca w ten pierwiastek jest niezwykle ważna dla dzieci, kobiet w ciąży, osób starszych i osób, u których zdiagnozowano zwiększoną tendencję do infekcji. Dzięki zawartości lecytyny, kasza jaglana pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego.

Kasza kuskus

Kasza kuskus świetnie sprawdza się jako dodatek do dań obiadowych, jak i deserowych. Kuskus jest lekkostrawny, dlatego w szczególności rekomendowany jest dla osób, które borykają się z dolegliwościami układu pokarmowego. Kasza kuskus to prawdziwe bogactwo białka, węglowodanów i błonnika. To najlepszy wybór dla sportowców, którzy po spożyciu posiłku chcą czuć się lekko i mieć świadomość gotowości do kolejnego treningu. Przygotowanie kaszy kuskus jest niezwykle proste: kaszę należy zalać wrzątkiem i odstawić na kilka minut. Kasza kuskus świetnie komponuje się z jagnięciną, baraniną, wołowiną i drobiem. To świetny dodatek do sałatek oraz zdrowa baza dla domowych deserów!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl