Producenci
Bezpieczne i zdrowe odchudzanie bez utraty mięśni - czy to możliwe? 0

Pozornie wydawać się może, że pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej to nic trudnego, wystarczy ograniczyć spożywanie kalorii, odstawić cukier i tłuszcze oraz zadbać o systematyczną aktywność fizyczną, by wskaźnik wagi zmierzał ku dołowi. Rzeczywistość dowodzi jednak, że to, co na pozór oczywiste, może okazać przysłowiową drogą przez mękę i nie chodzi tu bynajmniej o konieczność samodyscypliny i systematyczności w podejmowanych działaniach. 

Znane przysłowie mówi „co za dużo, to nie zdrowo” - słowa te można także odnieść do alki z nadmiarem kilogramów, a dokładniej popełnianych przez wiele osób elementarnych błędów, czyli daleko posuniętych restrykcji kalorycznych oraz nadmiernego wysiłku fizycznego. Efektem tych działań bardzo często jest drastyczny spadek masy mięśniowej i zdolności wysiłkowych, a także obniżone samopoczucie, czy wręcz apatia.  W poniższym opracowaniu postaram się wyjaśnić, w jaki sposób odchudzać się bezpiecznie, czyli zminimalizować ilość traconej masy mięśniowej w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej.

W jaki sposób zminimalizować ilość masy mięśniowej traconej w czasie redukcji tkanki tłuszczowej?

Nie od dziś wiadomo, że zdrowe odchudzanie polega przede wszystkim na spalaniu nadmiaru zgromadzonego tłuszczu – przedsięwzięcie to wymaga czasu i samodyscypliny. Niestety, wiele osób wychodzi z założenia, że nadmierny wysiłek fizyczny w połączeniu z ograniczeniem kalorii pozwoli stracić nadprogramowe kilogramy w bardzo krótkim czasie. Nierzadko konieczność schudnięcia jest spowodowana czynnikami zewnętrznymi, np. ważnym wydarzeniem, podczas którego dana osoba chce wyglądać idealnie. W praktyce wygląda to jednak zupełnie inaczej, co prawda drastyczne obniżenie dostarczanej do organizmu energii może przyczynić się do szybkiego tempa spadku masy ciała, niestety, będzie to masa mięśniowa, a nie tkanka tłuszczowa.

Konsekwencją tego typu działań jest spowolnienie metabolizmu, co ostatecznie przekłada się na zaburzenia ogólnej kompozycji sylwetki i kondycji psychofizycznej. Ograniczając ilość dostarczanych kalorii człowiek mobilizuje organizm do wykorzystywania zgromadzonych zapasów, czyli gromadzonego w mięśniach i wątrobie glikogenu oraz kwasów tłuszczowych, magazynowanych w tkance tłuszczowej w postaci triacylogliceroli. Należy pamiętać, że enzymy odpowiedzialne za przebieg tych procesów fizjologicznych posiadają określoną wydajność, dlatego też w przypadku kryzysu energetycznego organizm musi korzystać z alternatywnego źródła energii, jakim są zgromadzone w komórkach mięśniowych aminokwasy.
Przedstawiony powyżej mechanizm w znaczny sposób może przyczynić się do ubytku masy mięśniowej.

Oto godne polecenia produkty, które możesz znaleźć w naszym sklepie:

a) Czystek – posiada właściwości antybakteryjne, przeciwwirusowe oraz przeciwgrzybicze, dlatego też w szczególny sposób jest polecany osobom, które walczą z nawracającym łupieżem, trądzikiem, egzemą, rozrostem candida albicans, chronicznym i powtarzającym się zapaleniem zatok, grzybicami skóry i paznokci o różnym pochodzeniu, infekcjami, które powoduje gronkowiec złocisty, wirusem opryszczki, wirusem półpaśca, zakażeniem Helicobakter Pylori, a także innymi schorzeniami, których przyczyną jest namnożenie się w ustroju niepożądanych wirusów, bakterii i grzybów.
Czystek wykazuje także działanie przeciwalergiczne (przeciwhistaminowe) i z całą pewnością pomoże tym, którym nie pomagają nawet antybiotyki.

b) Maniok – rosnący w Azji i krajach Ameryki Południowej odpowiednik rodzimego ziemniaka, którego owocem są bulwy o długości 30-60 cm i wadze do 4 kg. Maniok w swoim składzie zawiera 20-40% skrobi. Najcenniejszym i pożądanym składnikiem pozyskiwanym z manioka jest tapioka, czyli produkt skrobiowy otrzymywany z bulwy rośliny, stosowany przede wszystkim do zagęszczania potraw. Z tapioki można również pozyskiwać tapiokę.

c) Popping, czyli amarantus ekspandowany – wyglądem przypomina dmuchany ryż, posiada neutralny smak. Amarantus ekspandowany to doskonały dodatek do jogurtów, płatków i owoców, w postaci zupki mlecznej można go podawać nawet małym dzieciom. Popping można traktować także jako samodzielną przekąskę, lekko słodzoną miodem.

d) Mąka amarantusowa – można ją dodawać do potraw i wypieków (zgodnie z przepisem lub własnym pomysłem), doskonale sprawdza się w wypiekach, które muszą rosnąć jak chleb – w tej sytuacji należy zastąpić 25% mąki zwykłej – mąką amarantusową, a w przypadku osób z celiakią należy połączyć mąkę amarantusową z inną mąką bezglutenową.

e) Pestki dyni – jest to jeden z głównych składników zdrowej diety, zawierają wiele cennych witamin i kwasów tłuszczowych. Można je dodawać do muesli, zup, surówek, a także innych potraw – poprawią walory smakowe, wzbogacając jednocześnie posiłek o niezbędne mikroelementy.
Wbrew pozorom dynia nie tylko sprawdza się jako materiał do robienia halloweenowych lampionów, pestki dyni są nieocenione w leczeniu chorób układu krążenia, a także wzmacniają odporność organizmu.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl