Producenci
Kilka prostych wskazówek co robić w sytuacjach stresowych 0

Być może ciężko Ci w to uwierzyć, ale stres biologiczny został odkryty stosunkowo niedawno. W 1950 roku stresem zainteresował się endokrynolog Hans Selye. Choć objawy stresu były znane już dawno, to dzięki Selye i jego badaniom wielu ludzi mogło rozpocząć skuteczną walkę ze stresem. Poniżej znajdziesz listę jedenastu sposobów, jak najlepiej radzić sobie ze stresem.

1. Słuchaj muzyki

Jeśli czujesz, że stres zdominował Twoje życie, nie daj się i powiedz: STOP. Zrób sobie przerwę i znajdź czas na słuchanie muzyki relaksacyjnej. Spokojna muzyka niesamowicie oddziałuje na ludzki organizm oraz mózg: pomaga obniżyć ciśnienie krwi oraz zmniejsza stężenie kortyzolu (hormonu stresu). Jeśli nie jesteś zwolennikiem muzyki relaksacyjnej, wsłuchaj się w dźwięki natury lub szum morza.

2. Porozmawiaj z zaufanym przyjacielem

To ważne, by w życiu otaczać się ludźmi, którzy sprawiają, że każdy dzień ma sens. Dobre relacje z przyjaciółmi i rodziną mają wpływ na nasze życie. Czujesz się przytłoczony przez sytuacje stresowe? W wolnej chwili porozmawiaj z bliską Ci osobą.

3. Porozmawiaj z samym sobą

Czasami rozmowa z przyjacielem nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Wtedy warto znaleźć czas na chwilę refleksji. Zastanów się, co powoduje, że czujesz się zestresowany i jakie działania podjąć, by znów czuć się jak człowiek wolny od problemów.

4. Pamiętaj o zdrowym odżywianiu

Okazuje się, że poziom stresu i dieta są ze sobą ściśle powiązane. Sytuacja stresowa często doprowadza do tego, iż w naszym życiu pojawia się chaos. Natłok myśli powoduje, że zapominamy o pełnowartościowym posiłku. Wówczas chętnie sięgamy po niezdrowe, słodkie przekąski. Badania dowodzą, że produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 obniżają poziom stresu oraz wspomagają pracę mózgu.

5. Śmiej się!

W czasie śmiechu zostają uwolnione endorfiny, które poprawiają nastrój oraz zmniejszają produkcję hormonów stresu, takich jak: kortyzol i adrenalina.

6. Pij herbatę

Duża dawka kofeiny najczęściej powoduje krótkotrwały skok ciśnienia. Odstaw kawę i napoje energetyczne na bok i sprawdź, jak działa na Ciebie zielona herbata. O zaletach zielonej herbaty można mówić wiele: zawiera znacznie mniej kofeiny niż kawa oraz obfituje w zawartość niezwykle cennych dla zdrowia przeciwutleniaczy.

7. Bądź skupiony

Znajdź czas dla siebie i swojego ciała. Joga i pilates to system ćwiczeń niezbędnych do zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego. Ten rodzaj aktywności fizycznej sprawi, że stres przestanie stanowić dla Ciebie problem!

8. Ćwiczenia

Ćwiczenia to niekoniecznie męczarnia na siłowni lub wielogodzinny trening. Krótki spacer po biurze w czasie pracy przyniesie Twojemu organizmowi wiele korzyści. Gdy krew krąży w organizmie we właściwy sposób, uwalnia endorfiny, które niemalże natychmiast rozpoczynają walkę ze stresem!

9. Śpij lepiej

Nikogo nie dziwi to, że osoby zestresowane mają problemy ze snem. Niestety, wiele badań dowodzi, że brak snu jest również przyczyną stresu. Przed pójściem do łóżka postaraj się wyciszyć organizm - wyłącz światło lub zapal lampkę nocną, odłóż komputer na bok. Te metody pomogą Ci przespać całą noc w spokoju.

10. Oddychaj spokojnie

Oddech to kluczowy element skutecznej medytacji. Choć porady typu: "weź głęboki oddech" mogą wydawać się absurdalne, to jest w nich dużo prawdy. O istocie spokojnego oddychanie wiedzą najwięcej mnisi buddyjscy. Płytki oddech powoduje stres, jednak głęboki oddech dotlenia krew!

11. Poszukaj informacji o ukojeniu

Niestety, w dzisiejszym świecie życie bez stresu jest niemożliwe. Należy jednak zaznaczyć, że zbyt duża ilość stresu może zagrażać życiu psychicznemu, ale również fizycznemu!

Źródło: http://www.healthline.com/health-slideshow/10-ways-to-relieve-stress#1

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl