Producenci
Jak radzić sobie ze stresem? 0

Sytuacje stresowe atakują współczesnego człowieka niemalże z każdej strony. Jesteśmy obarczeni zarówno stresem fizycznym, jak i psychicznym. Okazuje się, że organizm ludzki często nie radzi sobie ze stresem i sygnalizuje tą bezradność dając różne objawy.

Oto 9 objawów stresu, o których powinieneś wiedzieć

1. Wypadanie włosów i łysienie

Powszechnie uważa się, że zdrowy człowiek traci około 100 włosów dziennie. Jeśli jednak ilość ta zostaje przekroczona, możesz przypuszczać, że jest to spowodowane stresem. Postaraj się ustalić, co jest przyczyną stresu i zrób wszystko, by w Twoim życiu w końcu zagościł spokój.

2. Zmiana masy ciała

Stres wpływa na metabolizm - przyspiesza go lub spowalnia. Jeśli Twój metabolizm jest przyspieszony, gubisz kilogramy. Jeśli zaś metabolizm jest zbyt wolny, bardzo szybko przybierasz na wadze. W tym przypadku nie ma znaczenia to, ile posiłków dziennie spożywasz.

3. Trudności ze snem

Jeśli w życiu człowieka zagości stres, to ma on również problem z zasypianiem. Czy po ciężkim dniu w pracy masz problemy z zasypianiem? Jeśli nie, to najprawdopodobniej jesteś przepracowany. Bezsenne noce wykańczają Twój organizm? Zacznij walczyć ze stresem!

4. Zmienne nastroje

Człowiek zestresowany ma tendencję do zmiennych nastrojów. Raz czujesz się szczęśliwy i zadowolony. Wiesz, że Twoje życie ma sens. Innym razem czujesz się przygnębiony i smutny. Jeśli zauważyłeś, że masz problem ze stabilizacją emocjonalną, być może najlepszym wyborem będzie wizyta u specjalisty.

5. Niepokój

Niepokój powoduje, że masz problem z dłuższym pozostaniem w jednej pozycji? Pamiętaj, że niepokój świadczy o tym, że jesteś zestresowany. Zadbaj o komfort w swoim życiu. Nie pozwól, by to złe emocje rządziły Twoim ciałem!

6. Ból ciała

To kolejny objaw, które może świadczyć o tym, że jesteś zestresowany. Stres powoduje ból ciała, którego nie należy ignorować! To wyraźny sygnał ze strony organizmu. Jeśli borykasz się z bólem głowy, migreną, kołataniem serca, biegunką, wrzodami żołądka, napiętymi mięśniami oraz bólami w klatce piersiowej - nie bagatelizuj tego! Natychmiast zgłoś się do specjalisty.

7. Natłok myśli

Problemy w pracy, życiu prywatnym bądź domu rodzinnym powodują, że często nie potrafimy poradzić sobie z natłokiem dręczących myśli. Wieczne analizowanie problemu znacznie pogarsza nasze samopoczucie i powoduje, że czujemy się zaniepokojeni zaistniałą sytuacją. Warto więc unikać nadmiernego analizowania i dać umysłowi czas na odpoczynek.

8. Brak tolerancji

Pamiętaj, że Twoje najbliższe otoczenie czuje, co się z Tobą dzieje. W sytuacji, gdy zostaniesz sprowokowany, możesz bardzo łatwo wyeksponować swoje złe emocje. Wszystko, co robisz i mówisz wpływa na Twoje relacje z bliskimi. Zrelaksuj się i odstaw stres na bok.

9. Osłabione libido

W czasie stresu możesz zauważyć, że Twoje libido zostało osłabione. W przypadku mężczyzn sytuacje stresowe powodują problemy z erekcją. Aby doprowadzić do rozkwitu życia erotycznego, warto wypróbować jogę lub medytację.

Źródło: http://www.healthyfoodstar.com/9-signs-youre-overstressed-and-dont-know-it/

Jak przetrwać wiosenne przesilenie?

Wiosna jest porą roku, którą wiele osób uwielbia – nie wszyscy jednak czują się wówczas dobrze! Pomijając alergików, którzy na samą myśl o nadejściu wiosny kichają, jest to również czas, gdy odczuwamy spadek nastroju oraz energii do działania.

To całkiem normalne – wiele osób przechodzi przesilenie wiosenne, które oddziałuje na samopoczucie. Nie jest to bynajmniej choroba, jednak na pewno utrudnia codzienne funkcjonowanie – i to właśnie wówczas, gdy pojawia się coraz więcej słońca, więc teoretycznie powinniśmy odczuwać chęć do działania. Jak przetrwać przesilenie wiosenne? Oto kilka dobrych porad!

Koniecznie zmień dietę

Przesilenie wiosenne odczuwane jest w marcu. To właśnie wówczas jesteśmy osowiali, podenerwowani bez powodu, czujemy że wiele spraw nas przerasta, że rano nie mamy energii by wstać z łóżka i najchętniej cały dzień leżelibyśmy na kanapie. Podobne obniżenie samopoczucia odczuwane jest przez mnóstwo osób również jesienią. Zwykle jeśli dopada nas wtedy, na wiosnę się nie pojawia, choć nie ma tu jednoznacznej reguły. Pogoda bardzo oddziałuje na człowieka – bardziej, niż chcielibyśmy to przyznać i niż niektórym się wydaje. W związku z tym powinniśmy jednak zmienić swoje nawyki z zimy, by pomóc organizmowi oczyścić się na wiosnę. Wówczas zminimalizujemy skutki przesilenia wiosennego.

Najistotniejsza jest zmiana diety – warto do niej włączyć przede wszystkim produkty bogate w błonnik, czyli owoce, warzywa, grube kasze i pełnoziarniste pieczywo. Można korzystać również z mrożonek, gdyż – jak wiadomo – świeżych warzyw jeszcze jest niewiele. Mrożonki jednak świetnie się sprawdzą w tej roli i pomogą nam oczyścić ciało i dodać mu energii. Jeśli zaś chodzi o motywy przewodnie diety wiosennej, należą do nich na pewno:
czosnek niedźwiedzi
gorzka czekolada
- kiełki
- woda mineralna
ocet jabłkowy

Zapewne wiele osób zwróciło szczególną uwagę na gorzką czekoladę. Tak, poprawia ona nastrój i z pewnością 2 czy 3 kostki dziennie, jedzone nawet codziennie nie zaszkodzą. Musi to być jednak gorzka czekolada, ponieważ jest zdrowsza od deserowej, mlecznej czy wszelkich innych. Wybierajmy tą z dużą zawartością kakao. Ocet jabłkowy i woda mineralna świetnie oczyszczą organizm, wypłukując zbędne toksyny. Już samo to sprawi, że poczujemy się lepiej. Kiełki są bardzo pożywne, zawierają dużo błonnika, witaminy i minerały, a do tego są niskokaloryczne, więc warto je dodawać czy to do jogurtu, czy do sałatek, a nawet na kanapki. Jeśli zaś chodzi o czosnek niedźwiedzi, to świetna przyprawa, a do tego doskonała roślina lecznicza! Może zapobiec przeziębieniom, które dosyć często zdarzają się wiosną, więc powinien się koniecznie znaleźć w naszym menu.

Zdrowe dodatki do menu

W naszym menu powinniśmy uwzględnić również kilka innych, zdrowych rzeczy, ażeby nasz organizm poczuł się lżej – dzięki temu szybciej wróci do nas zapał i energia do pracy. Warto postawić na takie rzeczy jak sok z brzozy, albo aloes, które świetnie podnoszą odporność, a do tego są smaczne. Ponadto nie możemy zapomnieć o zielonej herbacie, która wzmacnia odporność – zawiera witaminy, minerały, białko i w dodatku jest naprawdę pyszna! Zielona herbata matcha to najlepsze rozwiązanie. Warto też jednak umieścić w menu herbatę czerwoną oraz białą, które również są zdrowe (a ta pierwsza pomaga zrzucić zbędne kilogramy).

Kolejne dwa produkty, które powinny się znaleźć w naszym wiosennym menu to moringa oraz tahini. Drzewo Moringa (inaczej nazywane drzewem chrzanowym) jest jeszcze mało znane w naszym kraju, ale powoli się to zmienia. I bardzo dobrze, bo wykazuje wielki potencjał leczniczy i odżywczy. Nazywane jest wręcz superżywnością, gdyż zawiera ogromnie dużo antyoksydantów. W kuchni znajduje szerokie zastosowanie – tak młode pędy, jak i owoce czy liście – więc można eksperymentować. Jeśli zaś chodzi o tahini, jest to pasta wykonana na bazie nasion sezamu. To element bliskowschodniej i azjatyckiej kuchni – dodajmy, że bardzo zdrowy. Gdy zaczniemy się zdrowiej odżywiać, szybciej pozbędziemy się skutków przesilenia wiosennego – i wrócimy do równowagi!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl